Artikel archief

  • 24-02-2017 11:58

    MKB weinig fiscale kennis

    Maar liefst 49% van de mkb-ondernemers geeft toe maar weinig te weten van de fiscale wetgeving, zoals de inkomstenbelasting. Ook laten 53% van de zelfstandigen zonder personeel (zzp-ers) en 30% van de mkb-bedrijven zich  niet bijstaan op dit gebied door een adviseur. Dit blijkt uit een...

  • 28-01-2017 13:20

    Neije Krant: 'Ter Zake' week 4

    Afgelopen week in de "Neije krant' gestaan met een goed artikel, al zeg ik het zelf: https://www.inmill.nl/nieuws/algemeen/11254-sylvia-bergmans-admin-support-bergmans-mill.html https://www.inmill.nl/nieuws/algemeen/11254-sylvia-bergmans-admin-support-bergmans-mill.html

  • 22-01-2017 22:04

    Administratie 2009 mag opgeruimd worden

    Het wettelijke bewaartermijn voor uw administratie is zeven jaar. Dit betekent dat u de administratie over 2009 en eerdere jaren kunt afvoeren. Houdt u daarbij in het achterhoofd dat dit termijn niet geldt voor de BTW in verband met onroerende zaken. Dit termijn is namelijk tien jaar. Documenten...

  • 08-01-2017 22:21

    Verplichting belastingdienst bewaren administratie

    Als ondernemer ben je verplicht je administratie minimaal zeven jaar te bewaren voor de belastingdienst. Mag dat ook digitaal? En wat moet je precies bewaren? Acht regels op een rijtje. Je zakelijke administratie is de basis voor zowel je btw- als je inkomstenbelastingaangifte....

  • 12-09-2016 22:13

    Zelfstandigenaftrek met terugwerkende kracht verrekenen

    Ben je ZZP-er en werk je minimaal 1.225 uur voor je onderneming, dan heb je bij je aangifte Inkomstenbelasting recht op Zelfstandigenaftrek. Maar was je inkomen tijdelijk lager dan deze zelfstandigenaftrek en heb je in een (aantal) ja(a)r(en) je aftrek niet maximaal kunnen benutten, dan kan je dat...

  • 14-02-2016 19:00

    De VAR vervalt

    De VAR verdwijnt per 1 mei 2016. In plaats van een VAR moeten opdrachtgevers en opdrachtnemers met overeenkomsten gaan werken. Deze overeenkomst moet goedgekeurd worden door de belastingdienst. Voorbeelden van goedgekeurde overeenkomsten zijn te vinden op de site van de Belastingdienst.  Tot 1...

  • 28-12-2015 15:50

    Bewaren van administraties:

    Hoe lang moet je je administratie bewaren? - Zaken in verband met onroerend goed moet je 10 jaar bewaren. - Het overige, zoals het debiteuren- en crediteuren administratie, voorraad- en loonadministratie moet je 7 jaar bewaren. Dus de financiële administratie van 2008 mag je verwijderen. Maar...

  • 20-12-2015 11:35

    Opleidingskosten ZZP-er

    Een cursus, opleiding of seminar kan prijzig zijn. Mits je een opleiding volgt voor jouw bedrijf, nieuwe ontwikkelingen of het op peil houden van jouw kennis, zijn de kosten aftrekbaar. De belangrijkste beperking is dat de kosten maar voor 73,5% aftrekbaarzijn. Voordeel is wel dat de volgende...

  • 14-12-2015 16:19

    Ondernemings - of privévermogen pand

    Tijdige keuze maken voor ondernemings- of privévermogen pand:  Behoort een pand tot het keuzevermogen, dus niet duidelijk tot de onderneming of privé, dan mag u zelf een keuze maken. Het is aan u om het pand te bestempelen als ondernemingsvermogen of privévermogen. U kunt deze keuze maken tot...

  • 13-04-2015 09:24

    Aangifte vóór 15 april

    Probeer uw aangiften Inkomstenbelasting 2014 vóór 15 april te verzenden naar de belastingdienst. U krijgt dan voor 1 juli bericht  van de belastingdienst. Moet u betalen en u levert voor 15 april uw aangifte in dan bent u geen rente verschuldigd over het verschuldigde bedrag.

Onderdelen 1 - 10 van 13
1 | 2 >>

Contact

Admin Support Bergmans
Genieweg 16
Mill
5451XD

06 - 20 45 36 70

© 2015 Alle rechten voorbehouden.